Gwarancja i zwroty
1. Klient proszony jest o sprawdzenie paczki przy kurierze aby zweryfikować
czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu, czy jest
nienaruszona, zgodna z zamówieniem. Weryfikacja przesyłki to bezpłatna usługa,
gwarantująca najwyższą jakość usług. W razie stwierdzenia uszkodzenia
opakowania przesyłki, niekompletności lub niezgodności przesyłki z zamówieniem,
klient proszony jest o spisanie protokołu szkodowego w obecności kuriera oraz
niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do Sprzedającego.
2. Zgodnie z ustawą z dnia 31.05.2014 roku o prawach konsumenta (t. jedn. Dz. U
z 2017, poz. 683 z późn. zm.) Klientowi dokonującemu zakupu jako konsument,
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży i zwrotu zakupionego towaru
w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki, z zachowaniem restrykcji
dotyczących produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
3. Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki
wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania zgodnie z
art. 96 ust.6 ustawy z dnia 06.09.2011r. Prawo Farmaceutyczne (t. jedn. Dz. U.
2017, poz. 2211 z późn. zm).
4. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży sprzedający zwraca konsumentowi
wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towarów (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedającego),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedający
został poinformowani o decyzji konsumenta o
wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży. Zwrotu płatności sprzedający
dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez konsumenta
użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie konsument zgodził się na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku
z tym zwrotem należności.
5.Sprzedający
może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktów lub do
czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej . Zwracany
w trybie określonym w pkt. 2 towar powinien być dostarczony (odesłany) do
apteki wraz z dowodem zakupu oraz kartą gwarancyjną (dla produktów
posiadających karty gwarancyjne). Wszystkie zwroty prosimy kierować na adres:
Apteka Zdrowie
ul.Opatowska 10
28-200 Staszów
6. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości zwracanego towaru
wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
7. Przez 2 lata
od daty zakupu sprzedający ponosi wobec Klienta odpowiedzialność z tytułu
rękojmi, na zasadach wskazanych w przepisach kodeksu cywilnego, w szczególności
art. 556 oraz 556(1) – 556(6) Kodeksu cywilnego. Jeżeli nabywcą towaru nie jest
konsument, odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na
zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilne.
8. Czas w jakim apteka internetowa rozpatruje reklamacje nie powinien
przekroczyć 14 dni. W tym czasie klient zostanie zawiadomiony o podjętych przez
aptekę internetową decyzjach i ewentualnej wymianie bądź zwrocie kosztów.
9. Wszelkie koszty związane z uzasadnioną reklamacją pokrywa apteka
internetowa.
10. Reklamacja oraz gwarancja nie obowiązują gdy na zakupionych produktach
widać uszkodzenia mechaniczne.
11.Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów
konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie
uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o
interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Kielcach, ul.
Sienkiewicza 76, 25-950 Kielce, skr. pocztowa nr 347, http://www.wiihkielce.prot.pl Szczegółowe procedury skorzystania z
pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na
stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” i
„Ważne adresy”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego
Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń,
istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/